کد مطلب: 205545
چاقي احتمال ابتلا به اين سرطان را دو برابر مي‌کند
تاریخ انتشار : 1401/02/12 11:49:55
نمایش : 699
نتايج يک بررسي جديد نشان مي‌دهد، اضافه‌وزن و چاقي خطر ابتلا به يک نوع سرطان را تا دو برابر افزايش مي‌دهد.

به گزارش هفت چشمه به نقل از هندوستان‌تايمز، نتايج يک بررسي جديد نشان مي‌دهد، اضافه‌وزن و چاقي خطر ابتلا به سرطان رحم را تقريبا تا دو برابر افزايش مي‌دهد. 

در خصوص ارتباط بين چاقي و سرطان تاکنون مطالعات زيادي صورت گرفته است. تحقيقات نشان مي دهند که چربي بيش از اندازه در بدن خطر ابتلا به سرطان هاي متعدد مثل سرطان رحم، مري، معده، کبد، کليه و سرطان هاي بسيار ديگر را افزايش مي‌دهد.

زنان چاق دو برابر بيش از زنان نرمال در معرض خطر ابتلا به سرطان رحم قرار دارند و احتمال ابتلا به دو نوع متداول سرطان رحم در زنان بيش از اندازه چاق هفت برابر بيش از سايرين است. خطر سرطان رحم با افزايش وزن در بزرگسالي بالا مي رود.

جولي شارپ، رئيس اطلاعات بهداشتي در  موسسه تحقيقات سرطان انگليس گفت: تحقيقات سرطان  انگليس سال‌هاست که در کشف ارتباط بين چاقي و سرطان پيشرو بوده است. مطالعاتي از اين دست اين واقعيت را تقويت مي‌کند که اضافه وزن يا چاقي دومين دليل بزرگ ابتلا به سرطان است.

تحقيقات بيشتري براي بررسي دقيق اينکه کدام درمان‌ها و داروها مي‌توانند براي مديريت خطر سرطان در ميان افرادي که با چاقي دست و پنجه نرم مي‌کنند مورد استفاده قرار گيرد، مورد نياز است.

يافته‌هاي اين مطالعه در «BMC Medicine» منتشر شد.

انتهاي پيام/ 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg